Veelgestelde vragen

Wij begrijpen dat je vragen hebt!
Hieronder doen wij ons best om ze alvast te beantwoorden.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust even contact met ons op!

Bestellen

Hoe kan ik bestellen bij Eetwinkel Valk?

Bestellen kan online of op een papieren menu.

Online:
Om online een bestelling te plaatsen klikt u hier.
Aan de bovenkant van de bestelpagina kunt u de maand selecteren waarin u eten wilt bestellen.
Vervolgens vul je jouw gegevens in en vink je alles aan wat je graag wilt eten die maand.
Klip onderaan op “verzenden” en niet veel later ontvang je van ons een bestelbevestiging!

 

Op papier:
Een papieren menu kan je bij ons in de winkel krijgen of, als je vaker besteld, wordt het menu bij jou thuis geleverd.
Op het menu kan je jouw gegevens invullen en alles aankruisen wat je graag wilt ontvangen in die maand.
Het menu kunt u bij ons in de winkel afgeven of in jouw blauwe Valk tas als de bezorgers weer langskomen.

Is Eetwinkel Valk voor iedereen?

Zeker!
Bij ons maakt jouw leeftijd geen verschil. Jong en oud zijn van harte welkom om van onze maaltijden te genieten!

Een halve of hele portie, wat past bij mij?

Dat is voor ons een hele lastige vraag om te beantwoorden, want iedereen is anders en eet andere hoeveelheden.
We kennen grote en kleine eters.
Ons advies is eigenlijk altijd: proberen, je kunt jouw bestelling altijd tussendoor aanpassen waar nodig.

Wel kunnen wij jou de afmetingen en de inhoud meegeven:

Hele portie:
Inhoud: ± 600 gram
Afmeting bakje: 19 x 13,5 x 5 (l x b x h)

Halve portie:
Inhoud: ± 300 gram
Afmeting bakje: 15 x 10 x 4,5 (l x b x h)

Ik heb geen computer. Kan ik wel bestellen?

Dat kan zeker!
Naast dat je kunt bestellen op een tablet of mobiel, kan je ook jouw bestelling doen op papier.
In de winkel hebben wij de maandmenu’s als papieren variant. Deze kan je invullen en terug bij ons inleveren.

Jouw eerste bestelling mag je natuurlijk ook telefonisch doorgeven, dan zorgen wij dat je later een maandmenu geleverd krijgt aan huis!

Ik heb geen bestelbevestiging gehad. Wat nu?

Dat is vervelend!
Dat betekend dat er ergens iets mis is gegaan en wij jouw online bestelling niet hebben ontvangen.
Plaats de bestelling gerust nog eens opnieuw. Vergeet niet enkele seconden te wachten nadat je op “verzenden” hebt geklikt.

Twijfel je?
Neem dan zeker even contact met ons op! Dan kijken we het voor je na.

Bestel je met een menu van papier?
Dan sturen wij nooit een bevestiging.
Neem gerust contact met ons op als je twijfels hebt!

Dieetwensen

Aan welke dieetwensen kunnen jullie voldoen?

Een heleboel!
Wij vinden het belangrijk dat iedereen gezond en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en passen ons graag voor jou aan.
Klik hier om naar de pagina “maaltijden op maat” te gaan, daar geven we je graag wat extra uitleg!

Hieronder een lijstje met alle mogelijkheden:

Zoutarm
Vegetarisch
Lactosevrij
Glutenvrij
Vlees snijden
Vlees malen
Gerecht malen
Altijd aardappel puree*

*indien het gerecht het toelaat. Bij gerechten als bijvoorbeeld macaroni carbonara en nasi schotel is het niet mogelijk

Moet ik betalen voor specifieke wensen?

Enkele aanpassingen zijn kosteloos en voor enkele aanpassingen vragen wij een kleine vergoeding.

Zoutarm: kosteloos
Vegetarisch: kosteloos
Lactosevrij: €1,50
Glutenvrij: €1,00
Vlees snijden: €0,75
Vlees malen: €1,00
Gerecht malen: €1,50
Altijd aardappelpuree*: kosteloos

*indien het gerecht het toelaat. Bij gerechten als macaroni carbonara en nasi schotel is het niet mogelijk

Waarom zijn de aanpassingen niet altijd kosteloos?

Omdat er soms andere producten gebruikt moeten worden die niet in de niet-aangepaste maaltijden voorkomen en omdat er wat extra tijd inkruipt om een aangepaste maaltijd te maken.

Deze maaltijden zijn ook op aanvraag en worden dus speciaal gemaakt, deze hebben wij niet in de winkel liggen.

Bezorging

Waar bezorgt Eetwinkel Valk?

Wij bezorgen onze maaltijden thuis door heel West-Zeeuws Vlaanderen.
Bekijk hieronder het lijstje met alle woonplaatsen.

  • Aardenburg
  • Biervliet
  • Breskens
  • Cadzand (Bad)
  • Eede
  • Groede
  • IJzendijke
  • Nieuwvliet
  • Oostburg
  • Schoondijke
  • Sluis
  • Waterlandkerkje
  • Zuidzande

Op welke dagen leveren jullie?

Wij leveren elke maandag, woensdag en vrijdag!
Op maandag tussen 10:00 en 15:30 en op woe- en vrijdag tussen 07:00 en 13:00

Hoe laat kan ik jullie verwachten?

Op maandag tussen 10:00 en 15:30 en op woe- en vrijdag tussen 07:00 en 13:00

Kan ik een bestelling ook afhalen?

Dat kan zeker!
Als je online een bestelling plaatst kan je kiezen voor “afhalen in de winkel”.
Jouw bestelling zal dan bij ons klaarstaan op de aangegeven dag(en)!

Klik hier om een routebeschrijving te vinden.

Moet ik bezorgkosten betalen?

Er wordt €1,50 bezorgkosten gerekend als je 1 halve portie besteld per leverdag.
Bestel je 2 halve porties of 1 grote portie, dan worden er geen extra kosten in rekening gebracht.

Kom jij jouw maaltijden ophalen in de winkel? Dan rekenen wij natuurlijk niets extra.

Ik kan niet naar de deur komen. Wat nu?

Dat is voor ons geen probleem!
Met veel plezier willen de Eetwinkel Valk bezorgers de verse maaltijden in jouw koeling of vriezer leggen.

Neem even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe verloopt het bezorgmoment?

Heel simpel!
De eerste keer belt de chauffeur even aan om kennis te maken en eventuele vragen omtrent de bezorging te beantwoorden.
De chauffeur heeft een blauwe Valk tas mee, gevuld met jouw bestelling en wat extra informatie.

Als je nog eens besteld kan je onze tas aan de voordeur hangen voordat wij langskomen.
Op het moment van bezorging vullen wij de tas en drukken wij kort op de bel zodat je weet dat wij geweest zijn!

Ik ben niet thuis. Wat nu?

Voor ons is het geen probleem als je niet thuis bent.
Als jij jouw blauwe Valk tas aan de deur hangt (of een andere afgesproken locatie), dan vullen wij hem voor jou!
Zodra je thuiskomt heb je een gevulde tas met maaltijden!

Wil je liever de maaltijden ophalen als je niet thuis bent?
Neem dan even contact met ons op zodat wij de maaltijden in onze winkel kunnen houden!

Het is zomer en mijn tas hangt in de zon. Wat nu?

Neem dan even contact met ons op en dan bespreken we een andere plek om de maaltijden achter te laten.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de verse maaltijden in de hete zon blijven hangen!

Help! Ik ben mijn blauwe Valk tas kwijt!

Geen zorgen!
Neem even contact met ons op en wij zorgen ervoor dat je een nieuwe tas krijgt bij de eerst volgende levering!

Afhalen

Kan ik ook maaltijden afhalen?

Dat kan zeker!
Als je online besteld kan je ervoor kiezen om het in de winkel af te halen.

Bezorgen we normaal gezien bij jou thuis en wil je het eens bij ons in de winkel komen halen? Dat kan ook!
Laat het ons dan even weten via de mail of telefoon.

Heb je niet besteld?
Ook dan ben je welkom! In de winkel hebben wij genoeg keuze om zo mee te nemen.

Wat voor lekkers kan ik vinden in de winkel?

Een heleboel natuurlijk!

Wij hebben altijd verschillende maaltijden die de gehele maand wisselen, je hoeft geen enkele dag hetzelfde te eten!
Naast de maaltijden hebben wij elke woensdag verse soepen en op vrijdag een wisselende desserts.

Tegen de dorst hebben wij een kleine selectie uit droge witte wijnen en rode wijnen.

Is het assortiment anders in de Eetwinkel dan online?

Een beetje, ja!
In de winkel vindt je de maaltijden welke op het maandmenu staan, maar ook drie tot vier extra opties!

Deze maaltijden zijn elke week een verassing en worden van te voren ook niet aangekondigd.
Ben je benieuwd wat we op dit moment in de winkel hebben?
Neem dan een kijkje op deze pagina!

Naast de maaltijden hebben wij ook een kleine selectie aan droge witte en rode wijnen, deze vindt je vaak niet terug op ons maandmenu.

Kan ik halve maaltijden kopen in de Eetwinkel?

Ja en nee.. Halve maaltijden zijn op bestelling.
Als je een halve maaltijd op voorhand besteld, dan kan je deze inderdaad kopen/afhalen in de winkel.
Over het algemeen hebben wij dus geen halve maaltijden in de winkel.

Wat we wel altijd hebben is een verse lasagne, hiervan kunnen wij natuurlijk wel een halve portie van uitsnijden!

Zijn de prijzen hetzelfde in de Eetwinkel als online?

Ja, de prijzen van de maaltijden van het maandmenu zijn iets lager in de winkel.
Haal jij altijd jouw bestelde maaltijden van het maandmenu af? Dan geldt deze afhaal-prijs ook voor jou.

Naast de maaltijden van het maandmenu hebben wij drie tot vier extra maaltijden per week welke in kleine hoeveelheden wordt gemaakt, dat maakt ze dan ook net iets duurder.

Prijzen:
Gerechten maandmenu: €12,65 – €17,40
Extra gerechten: €14,10 – €18,40
Soepen: €5,80
Desserts: €3,85

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Momenteel betaald iedereen op rekening, achteraf dus.
Per e-mail of per brief ontvang je iedere maand een rekening welke binnen 30 dagen met een bankoverschrijving of via de betaallink betaald dient te worden.

Wil je liever contant betalen?
Dat kan als jij jouw rekening meeneemt naar onze winkel!

Haal jij jouw maaltijden altijd af?
Dan mag je natuurlijk ook direct betalen in de winkel.

Kan ik aan de deur betalen?

Betalen aan de deur is helaas niet mogelijk.

Wil je graag contant betalen of pinnen?
Neem dan jouw rekening mee naar de winkel!

Hoe kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Neem jouw cadeaubon mee naar de winkel en kies daar gerechten uit naar waarde of betaal jouw rekening er mee!

Onze gerechten

Hoe warm ik jullie gerechten op?

Dat kan op twee manieren: in de oven en magnetron!

Instructies oven:
1. Verwarm de oven voor op 125 C° (lasagne: 160 C°)
2. Prik gaatjes in de folie aan de bovenkant
3. Verwarm de maaltijd voor ±30 minuten
4. Eet smakelijk!

Instructies magnetron:
1. Prik gaatjes in de folie aan de bovenkant
2. Verarm op 600 watt voor ±6 minuten
3. Eet smakelijk!

Is de maaltijd nog niet goed warm? Dat kan natuurlijk gebeuren, want elke oven/magnetron en maaltijd is anders.
Speel wat met de opwarmtijd en zo nodig de temperatuur!

Kunnen de maaltijden in de Airfryer?

Daar hebben wij geen ervaring mee en om die reden raden wij het niet aan.

Hoe kan ik de maaltijdbakjes weggooien?

Wij hebben een zo milieuvriendelijk mogelijke keuze proberen maken tijdens het uitkiezen van onze bakjes.

Onze bakjes bestaan uit het bakje zelf met daarbovenop een laagje folie en een sticker.
Het bakje zelf mag je nadat je het hebt afgespoeld weggooien bij het oud-papier en de plastic folie met de sticker mag bij het plastic!

Hoe bereiden jullie de gerechten?

Onze gerechten worden (natuurlijk) zorgvuldig bereidt in onze keuken.
Gezond koken is ons doel en dat doen wij voornamelijk door onze gerechten te maken zonder pakjes en zakjes.
Zo blijft alles lekker vers, puur van smaak en kunnen wij koken zonder e-nummers!

Als wij een onderdeel van een gerecht hebben klaargemaakt is het natuurlijk warm.
Om de versheid en kwaliteit te bewaren gaat alles wat wij maken in onze snelkoeler.
Deze koelt het eten zo snel naar een koude temperatuur dat het dus lekker vers blijft smaken als je het opwarmt.